2009 Programpunkter

Äldre programpunkterPosted by Etnolog Sun, February 12, 2012 15:11:22

Programpunkter hösten 2009 28/9

Arbetet med att sammanställa programpunkter för hösten pågår för fullt. Några punkter är klara, andra letar vi datum till.

Torsdag 22/10 blir det en bussutflykt i samarbete med Hembygdförbundet till Norra älvstranden. 10 platser finns reserverade för medlemmar i Västsvenska etnologiska föreningen. Kostnad för utflykten är 150 kronor. Med som guide på resan är bl.a. Ninni Trossholmen.
Kontakta Håkan Anderasson ( 031-786 5326 ) för närmare upplysningar.

Fredag 4/12 uppmärksammas att etnologiska institutionen i Göteborg funnits i 40 år. Det kommer att bli en "nummerrevy" där etnologer talar kring de gångna 40 åren och om framtiden. Programmet är inte helt klart, men skriv in datumet i kalendern och vi återkommer med mer detaljer.

Lördag 19/12 arrangeras en exkursionen av Västsvenska kursen vid Inst. för Historiska studier. Reseledare är Adam von Scheele och Lars G Strömberg. Buss avgår från Calandersplatsen kl 08.00. Vi beräknar att vara tillbaka på samma plats kl 16.00. Pris är 50:-/person (betalas vid avfärd). Resan går till Kungälv och Ytterby. Resan fortsätter därefter mot Uddevalla Museum. Anmälan till:adam.von.scheele@history.gu.se

Fler programpunkter kommer att tillkomma!