Vandring i brukssamhället Jonsered

ProgramPosted by Etnolog Fri, April 13, 2012 10:51:13

Etnologiska föreningen i Västsverige inbjuder till

Vandring i brukssamhället Jonsered

lördagen den 21 april 2012 – kl 12.00

Ann Lindholm visar upp en del av det som Vision Jonsered har åstadkommit. Vi besöker det nya Arbetarmuseet, som ska återspegla ett hem i Jonsered under 1840-talet, fiskebryggan, herrgårds-trädgården och Martinssonhuset. Den som inte vill promenera är välkommen att dricka kaffe hos hembygdsföreningen. Avslutningsvis bjuder Ann på knäckebröd, ost och vin hemma i trädgården.

Ta buss 510 kl 11.29 vid Göteborgs Centralstation, mittemot taxistationen. Stig av på hållplatsen Jons väg kl 12.00.

Gå sedan ner till Porthuset, där Ann Lindholm möter upp. Den som kommer med bil kan parkera inne på industriområdet. Om någon går vilse nås Ann på tel 0700-52 86 24.

Välkomna!